Gadis Malaysia cuba dilacur di Modung Jawa Timur Indon.

gadis

KOSMO! – KUALA LUMPUR – Seorang gadis Malaysia terpaksa meredah hutan, sawah dan kubur pada waktu malam semata-mata melarikan diri daripada dijadikan pelacur di Modung, Jawa Timur Indonesia baru-baru ini.

Itulah pengalaman yang ditempuh Iswatun Hasanah Musbahuddin, 17, dari Pantai Dalam di sini yang dilarikan selama 24 hari ke negara jiran itu sejak 12 Januari lalu.

Semasa berada dalam ‘tahanan’, gadis yang masih belajar di tingkatan lima itu dikurung di dalam dua buah rumah selama sembilan hari.

Gadis itu bagaimanapun tidak dapat mengingati lokasi dia dikurung kerana kedudukan rumah tersebut yang jauh terletak di dalam hutan selain dia dibawa ke situ pada waktu malam.

Sebaik dapat melarikan diri, dia terus ke Balai Polis Polsek Modung yang terletak kira-kira 20 kilometer iaitu mengambil masa selama tiga jam perjalanan untuk sampai dari lokasi dia dikurung.

Dia kini selamat dan berada di satu lokasi yang dirahsiakan di Indonesia sebelum dihantar pulang ke Malaysia dalam tempoh terdekat.

Ketika dihubungi, Iswatun berkata, dia mulanya dibawa oleh seorang lelaki yang dikenalinya menaiki bas dari Puduraya pukul 10 malam pada 13 Januari lalu menuju ke Johor Bahru.

“Ketika itu, saya tidak tahu yang dia hendak bawa saya ke Indonesia kerana dia hanya memberitahu dia hendak membawa saya ke suatu tempat yang dirahsiakan kononnya untuk membuat kejutan,” katanya

7 Komen

  1. 11 Februari 2009 pada 2:42 pm

    salam…
    saya warga malaysia yang berada di indonesia…
    saya harap semua pembaca KOSMO mendoakan keselamatan
    saya selama saya berada di indonesia…
    saya harap pembaca KOSMO tidak percaya dengan apa
    yang di katakan oleh orang tua yang berhati BINATANG..!!
    saya harap rakyat malaysia mendoakan keselamatan
    saya di indonesia…
    TQ…..

  2. 12 Februari 2009 pada 10:40 am

    Iswatun Hasanah, dalam kondisi baik dan sehat-sehat saja dalam pengawasan pihak imigrasi tanjung perak surabaya, dan masih menunggu proses pemulangan kenegara asalnya.

  3. Ana Manco said,

    14 Februari 2009 pada 8:42 am

    Sesiapa yang ada gadis indon (16 -26 tahun) tukang gaji di rumah atau di kilang mereka boleh dirogol (halal) kerana orang Indon semua jehanam. penipu, bunuh orang dan kaki dadah dan perompak terbanyak.Harap sesiapa baca bahagian. Rogol saja orang Indon.Halal

  4. 17 Februari 2009 pada 11:16 am

    Hubungan masyarakat Malaysia dengan Indonesia harus dijaga dengan mesra, yang salah harus dihukum, yang benar harus dibela, tidak menjelek jelekkan suku bangsa satu sama lain, dan saling menghormati tidak merendahkan. Iswatun sangat diperlakukan manusiawi dan dihargai martabatnya di bumi Indonesia, pada hari ini pihak Keduataan Besar Malaysia datang menjemput untuk pulang ke Malaysia. Jangan ada lagi yang menghujat bangsa Indonesia dengan kata kata Indon semua jahanan, penipu , pembunuh dll. Bangsa Indonesia penuh dengan kasih sayang dengan sesamanya. terima kasih salam buat , salam manis buat ana manco

  5. 17 Februari 2009 pada 12:00 pm

    salam…
    kepada semua pembaca dan pemberita KOSMO..
    saya mohon keperihatinan anda…
    saya akan pulang dengan selamat tapi
    cuma badan saya jE yAng tinggal sekeping..
    saya harap semua pihak percaya pada saya..
    saya bukan mengarang stOry nie semua..!!
    ni semua pengalaman pahit saya sebagai sOrang anak
    yang teraniaya..
    sedih dan kecewe mempunyai seorang ayah yang tidak mempunyai
    sifat kebapaan..tapi saya hanya mampu bersabar selama 4tahun..!!
    saya kena bantai..tumbuk..sepak..terajang..tapi saya hanya mampu menahan semua ni sOrang2..SEDIH SANGAT..!!

  6. 17 Februari 2009 pada 12:37 pm

    saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada
    KEDUTAAN MALAYSIA..
    PUTRA UMNO MALAYSIA..
    KOSMO..
    dan KANTOR IMIGRASI TANJUNG PERAK SURABAYA INDONESIA..
    sebab dah banyak menolong saya..
    mungkin kalau pihak2 di atas tidak menolong saya..
    saya tidak tahu apa nasib saya sekarang..
    dan saya ingin mengucapkan SPECIAL THANKS KEPADA..
    En.azharudin maliki(kedutaan m”sia)
    En.fadzil(kedutaan m”sia)
    En.mizi(wartawan KOSMO)
    Bapak Eko Kuspriyanto(kepala kantor imigrasi)
    Ibu tri Murni Hastuti..
    dan semua staf imigrasi tanjung perak..
    SAYA TIDAK AKAN MELUPAKAN JASA
    BAIK SEMUA YANG TELAH
    MENOLONG SAYA….
    TERIMA KASIH…

  7. 18 Februari 2009 pada 11:04 am

    Selamat telah sampai tujuan di negara Malaysia, semoga Allah SWT senantiasa melindungi dan memberikan jalan terbaik buat Uswatun hasanah, dan tidak melupakan teman teman baik di Indonesia surabaya. Amin …….


Tinggalkan Jawapan

